Monday, May 2, 2011

Akhirnya sampai jugak aku kat Pusat Sains Negara....

Peperiksaan utk penggal kedua makin hampir, bersempena cuti hari pekerja ni kononnya tak nak lah buang masa cam tu je...tapi anak2 aku ni tak boleh kalau dok rumah ....mesti gak kena g jalan.....

So mengambil kesempatan bersempena cuti hari pekerja lagi pun dah lama nak bawak mereka g Pusat Sains Negara maka tercapai la cita2 ku hari ni......Isnin 2/5/2011....

....tapi sebelum tu nak citer n gelak sikit, tak de pun lawak sangat tapi.....cuba baca perbualan ni..

Biasalah lah sebelum g jalan perut kena isi dulu, maka kami anak beranak singgah la Pizza Hut.....kt Sri Damansara....


Waitress : Order apa Cik
aku         : Bagi Kids Meal satu n satu sensasi delight

makanan pun sampai.....cuma aiskrim je tak sampai lagi....

aku        : dik (waiter) aiskrim tak sampai lagi....
waiter    : Sambil menghampiri ku dan bertanya nak perasa apa? Strawberry, Cokelat n Vanilla??
Aku       : Sha Sha nak perasa apa? jawab Sha Sha "Vanilla mama", lalu memberitahu waiter ok Vanilla ek!!
Waiter   : Strawberry, Vanilla takde Cokelat je ada.
Aku      : Dengan spontan aku ckp, abis nape tadi tanya nak perasa apa? tak yah la tanya.
Waiter  : terdiam..
Aku     : Gelak  (tapi gelak2 gurau) ada gak gelak2 gurau ek......( takut dia malu...huu..huu...huu....)


Tulah citer nye.....jom ahhhh kita tengok koleksi2 yang diambil kat Pusat Sains Negara lak.....


Kubah yang menjadi trd mark Pusat Sains Negara



Pintu masuk....



Bayaran yang dikenakan

Apa2 kemusykilan sila hubungi nombor di atas.....


Ini baru pengenalan.......jom kita masuk dalam lak.....


ini lah model tetap aku......

masa mula2 masuk




Ini bilik pengklenonan, tapi masuk sama je tak tukar jadi apa2 pun

Chewah!!! cam gf n bf lak...berjenis2 ikan yang ada..













Dalam ni jugak ada replika orang Utan yang tengah main muzik....















Disebelah tu ada beberapa ekor anjing yang sedang berjoget2....













Cam anjing betul je....Sha Sha takut, tapi control berani....










Ni pulak masuk bab dinasour........



Mula2 masuk tu kita akan nampak dinasour besar ditengah2nya.





Ini pula kat bahagian2 dinasour je.......





telur dinoasour (nampak tak anak dinasour kat dalam)


jaga2 Sha nanti dia ngam tangan tu...

Ini bahagian lain lak


 bila kita berdiri kat sini bunga2 akan keluar kat dinding tu....


 Alat muzik...


ni dia panggil apa ntah....tapi bola dia akan terapung...

Sempat lawan ches ngan Sha Sha


dah la pakai skirt....ganas la Sha tak sesuai naik benda ni....


Ini dia akan gerakkan badan kita mengikut pusingan tayar basikal...


Dah puas main dia bergayut la Sha Sha ni.....


Cara2 memproses makanan


Tempat main utk kanak2 berusia 7 thn keatas.....


Ini bilik 3D... best msk cni....


Kedai Souvnier pun ada

  Cafe pun ada..

 Bagi yang beragama Islam surau juga disediakan.....


Sha Sha dapat hadiah coz main mainan kat bwh ni....tiket RM2.00 kalau nak main



Sebelum balik singgah kat Taman Rama-rama (area c2 gak)


menuju ke taman rama-rama


cantik kat dalam taman ni...tapi tak de la besar sangat



Besar rama2 ni.....



Pokok orkid pun ada..


amboi! amboi! kemain mesra gitu....



jinak rama2 kat sini....


Banyak lagi gmbr2 tapi tak larat nak upload bagi yang belum pergi, boleh lah pegi hujung minggu ni.... berbaloi la jugak......terutamnya yang ada anak....


Pandangan luarPusat Sains Negara......

5 comments:

  1. WOA. tak pernah pergi lagi sini ohh

    ReplyDelete
  2. haha, suka gambar yg caption "Chewah!!! cam gf n bf lak...berjenis2 ikan yang ada.." betul2 mcm gf&bf ;)

    ReplyDelete