Monday, May 2, 2011

Majlis khatam quran di sekolah Sri Petaling

Pertama kali aku dengar sekolah kebangsaan buat khatam quran, rupanya sebelum2 ni pun dah ada kat sekolah anak aku, caner lak aku tak tau.....


Mungkin kat sekolah2 lain pun ada gak tapi ini yang aku nak kongsi kat sekolah Sri Petaling, yg mana dua2 anak aku sekolah kat sini.

Kalau tak kerana Aqil masuk persembahan nasyid tak sampai la aku kesini....so dah tau tiap2 tahun diadakan majlis khatam ni, boleh lah datang lagi utk tahun2 seterusnya.....dan InsyAllah kalau tau depan Aqil n Syasya sempat habis quran boleh lah buat khatam sekali.


Tengoklah para2 ustaz sedang menunggu giliran utk membuat persembahan.....tapi sebelum tu kita tengok dulu sekitar majlis tersebut......


Aqil sgt suka gmbar ni....




ni la peserta2 yang mengambil bahagian lebih kurang 60 orang......

Ibu bapa yang hadir, dan masa ni murid2 bersalam ngn mak dan ayah masing2 setelah selesai majlis tersebut...

ni lah sebahagian murid2 yang datang, yang perempuan pun ramai gak.....

masing2 sibuk nak ambik gmbar


peserta diberi sijil selepas berkhatam.


ni lah nasi yang diagihkan kepada murid2


kesian Aqil, terpaksa menggunakan tangan kiri......aiii apa nak buat....

bukan sekatat murid2 je di beri makan ibu bapa pun turut serta......ini memang tak dijangka dah rezeki.....

pulut kuning pun ada.....


tiba la masa yang di tunggu2 utk Aqil membuat persembahan.....


Sebenarnya ada beberapa lagi persembahan disebabkan Aqil tak join so tak de la aku ambk gmbr2 tersebut...he..he..he...

Majlis tersebut diakhiri dengan ceramah...ala lupa nama Ustaz jemputan tu.....sibuk sangat dok bergmbr.....

Kami tak pulang tangan kosong setiap tetamu yang hadir termasuk lah murid2, mereka diberikan bunga telur satu sorang....huhhhh byk budget tu.......

ni la antara bunga telur yang disediakan......

Semoga majlis ini akan menjadi majlis tahunan utk masa2 akan datang....Syabas Sekolah Kebangsaan Sri Petaling......walaupun murid2nya ramai juga yang terdiri dari pelbagai kaum tetapi adat2 melayu masih di titikberatkan......sekali lagi Tahniah kepada Guru Besar sekolah tersebut Puan Anum Zakiah.......











No comments:

Post a Comment