Saturday, April 9, 2011

Jenayah Membawa Padah? Anda berada di Zon selamat???




ishhh apa ni peluk2?????

nak tengok seterusnya?...aa...kena baca dulu,,,,,,,,,,,,,,,tapi tak upload lagi video seterusnya ni baru gimik

ni salah satu cara utk kita melepaskan diri dari penjenayah/perogol

tapi masa buat ni rasa cam betul2 kita bergelut ngan penjenayah......


WOMEN RESPONSE TECHNIQUE inilah sebenarnya....tanggal 7hb April saya dengan suka hati mengahadiri kursus "Woman Protection' dan saya setakat ni inilah yang terbaik dan bermanafaat utk kita. Bukan kata kursus yang lain tak baik tapi TERBAEKKKK paham ek!



seperti biasa gambar diambil utk kenangan......tersengih2


 nak jugak yer.....adus yang baju biru ini sudah lebih.....
2 keping gambar...
Dari kiri : Miza, Zam dan Kak Ita...budget lawa la tu.....
 


Banyak yang dipelajari semasa menghadiri 1 hari kursus WRT ni, disebabkan kursus ini berkenaan mempertahan kan diri untuk wanita dan penting kita ketahui, so marilah kita sama2 berkongsi tip2 yang berguna...utk kita jadikan panduan..

Pertama sekali saya nak citer dulu sikit pasal rogol dan cabul. Mengikut kata cikgu (gelaran yang diberi pada mereka yang mengajar) yang mengajar kita orang, cabul dan rogol adalah 2 benda yang berbeza.

> Cabul ertinya 
memegang atau menyentuh dalm perbuatan tak senonoh tanpa persetujuan tuan punya diri dan tanpa melakukan persetubuhan. (lebih kurang tapi mungkin ini tak berapa tepat ayat dia)


> Rogol
Di bawah Akta Kesalahan Seksual 2003, yang berkuatkuasa pada April 2004, istilah "rogol" didefinisikan semula. Maksud asal iaitu rogol sebagai perbuatan "bersetubuh melalui kemaluan wanita atau lubang dubur tanpa persetujuan" diubah kepada "memasukkan kemaluan lelaki ke dalam kemaluan wanita, lubang dubur atau mulut seseorang yang lain". Kesalahan perogolan boleh dikenakan hukuman maksimum penjara seumur hidup (berbeza dengan hukuman penjara 10 tahun bagi kesalahan serangan seksual dibawah statut ini, dan yang dahulunya dikenali sebagai "perbuatan tidak bermoral").
Walaupun seorang wanita yang memaksakan seorang lelaki untuk bersetubuh tidak boleh disabitkan atas kesalahan merogol, dia boleh disabitkan kesalahan "kerana menyebabkan seseorang itu melakukan perbuatan seksual tanpa persetujuan", kesalahan yang juga membawa hukuman penjara seumur hidup sekiranya ia melibatkan kemasukan ke dalam mulut, lubang dubur atau alat kelamin wanita. Statut ini juga memasukkan kesalahan seksual baru yang dikenali sebagai "serangan melalui penembusan", yang mempunyai hukuman yang sama dengan hukuman rogol, dan ia dilakukan apabila seseorang itu memasukkan, secara seksual, mana-mana bahagian badannya, atau apa-apa alat yang lain, ke dalam alat kelamin wanita atau lubang dubur, tanpa mendapat persetujuan.

Sebenarnya ada akta2 yang melindungi hak2  wanita, contohnya bukan DARI segi perbuatan saja kita boleh membuat lapuran polis malah seandainya anda di lempar dengan kata2 yang berbau lucah pun boleh membuat lapuran polis.  Dan ada juga undang2 yang melarang kita bercakap , menulis, perkara2 lucah terhadap seseorang dan menunjukkan perkara2 lucah menggunakan sign2 tertentu, ini adalah dianggap salah dan anda boleh juga didakwa.





Masa ni cikgu sedang memberi penerangan mengenai taktik2 yang dilakukan penjenayah/perogol2 dengan hanya bermodalkan lebih kurang RM6 iaitu sebotol coca cola dan sebungkus ajinamoto.  Mengikut kata cikgu perogol akan menggunakan bahan tersebut utk menambahkan keghairahannya. (kalau nak tau betul ke tidak sila lah cuba tp utk yang dah kahwin je tau) masukkan segelas coca cola dan campurkan 2 sudu ajinamoto. 

Masa kursus ni jugak mereka ada menunjukkan gambar2 mangsa2 yang kena rogol tapi aku tak sampai ati nak tengok (menggunakan skrin besar lak tu) sungguh dahsyat.....

Antara2 tip2 yang diguna pakai semasa anda diserang perogol, actually banyak lagi tapi ni yang senang kita buat.

1) Cucuk mata perogol
2)  serang dibahagian kemaluannya
3) sape2 yang suka pakai heel ia merupakan satu bonus, pijak je kaki perogol dan tendang betis kuat2.
4) kalau boleh koyak mulut dan biar terkoyak kerana cebisan yang terkoyak boleh digunakan utk DNA.
5) sekiranya anda didatangi perogol dengan menggunakan senjata dan meletkkan dibelakang anda terus buat2 pengsan supaya orang ramai akan tengok bila kita jatuh.




gambar kenangan setelah selesai program....yg barisan tengah berdiri no 5 dari kiri aku la tu...




Untuk keterangan lanjut sila buka laman web ini....

  CPP trainning and services.com










No comments:

Post a Comment